Stuvade makaroner med kött


Idag är prinsessan en snorprinsessa. Det kommer utomjordingar ur näsan när hon nyser och hon är trött och rinnig i ögonen. Ganska synd om henne faktiskt. Helt konstigt är det ju inte nu när jag har varit sjuk hur länge som helst...

Så igår fick det bli tröstmat till lunch. Tröstmat för oss i den här familjen är stekt falukorv med stuvade makaroner. Donnan har inte riktigt uppnått falukorvsålder än så hon fick en "muffins" med nötkött till sina stuvade makaroner.

Makaroner (Gammaldags Ideal)
Vatten
Havremjölk/komjölk
Smör/margarin
Mjöl (Idealmjöl)



Först så kokar jag makaronerna i osaltat vatten. De får koka den lägsta tiden som står på paketet. Dvs står det 7-8 minuter så blir det sju minuter kokning. Sen häller jag av dem i ett durkslag. Blandar lite fett och mjöl till en redning på botten av kastrullen. Har i lite mjölk och låter det koka ihop någon minut. Använd helst idealmjöl för dels klumpar det mindre och sen blir det inte riktigt samma mjölsmak på redningen. Vanligt mjöl behöver nästa koka i tio minuter för att få bort mjölsmaken.

Sen har jag i makaronerna i redningen. Jag hällde upp en ganska rejäl portion till donnan som jag blandade med köttet. Jag mixade inte makaronerna utan hon fick äta dem som det var. Det gick ganska bra...


Ser ni gömman av makaroner?

Jag vet! Det är inga grönsaker med. Jag tänkte koka med någon morot med makaronerna men jag glömde det... Skyller allt på min förkylning. Men prinsessan fick en banan till efterrätt och massor med grönsaker till laxen på kvällen så förhoppningsvis så överlever hon.

När fismonstret fått sin portion så blandade jag ner salt och peppar i resten av de stuvade makaronerna. Supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0