Röda linser, fläskkotlett och potatis


Ha ha, idag vart det en salig blandning till middag. Men den vart jättegod. Jag var tvungen att provsmaka hela tiden och prinsessan åt upp allt.


Röda linser
Vatten
Morötter
Oregano
Paprikakrydda
Soltorkade tomater
Potatis
Fläskkotlett
Kallpressad rapsolja



Först så hade jag tänkt att göra en vegomat idag igen. Men jag har lite dåligt samvete för att prinsessan får så lite kött så när våra två fläskkotletter visade sig vara två ordentliga och en mesig så såg jag det som ett tecken...

Först så hade jag som vanligt en bottensula vatten i en kastrull. Jag sköljde ett gäng med ekologiska röda linser. De fick koka tillsammans med en morot och några soltorkade tomater, båda delade i mindre bitar. Jag hade i ganska mycket oregano och lite paprikapulver också. Sen kom jag på potatis så det fick också åka med. Då tänkte jag att det var klart. Men när jag skulle steka vårt kött så hittade jag som sagt meskotletten så då fick den åka ner i kastrullen också. Jag skar den i ganska små bitar så när allt var färdigkokt efter ungefär femton minuter så gick det jättebra att mixa till en juste konsistens. Hade jag inte haft kött i hade jag inte behövt mixa alls men kött är en av de få saker som prinsessan verkligen inte kan idissla sönder.

Det blev superdupergott. Linserna har en lite salt smak på nåt sätt och det hela vart krämigt och väldigt fyllt med nyttiga grejer tack vare linserna. Röda linser måste vara på tio-i-topp vad gäller mat för små människor. Det går snabbt, det är nyttigt, det är billigt och det blir utan arbete konsistens för små människor.

Känns skönt med en sån här succé efter magplasket med dillköttet.

Till efterrätt blev det lite nyponkräm.

Hade tänkt ta en bild på prinsessan och maten men hon blir snabbare och snabbare för varje dag som går...
Så det gick så här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0