Ris, nötfärs och broccoli


Idag åt vi lite kurdisk inspirerad mat med nötfärs, lök, soja, nötter och russin. Till det åt vi ris.

Prinsessan fick något liknande i sin kastrull.

Ris
Nötfärs
Färsk broccoli
Russin
Imat/grädde
Kallpressad ekologisk rapsolja
Dragon
Timjan
Oregano
Basilika
Persilja



Som vanligt så började jag med en bottensula vatten. Hade i en klick med nötfärs och den sista ekologiska broccolin hackad i bitar. Lite ris fick också koka med i ungefär 20 minuter tills riset var färdigkokt. Som vanligt är broccoli ingen höjdare att bara mosa så jag fick ta till mixern. Men efter jag mixat det var det aptrist att äta. Så jag hade i lite Imat och rapsolja. Fortfarande öken. Kastade ner ganska mycket av alla torkade örtkryddor jag hade hemma plus lite färsk persilja. Då vart det ok tyckte jag.

Prinsessan gillade det vilket var skönt då hon har varit lite avig mot ris tidigare. Till efterrätt fick hon nyponkräm.

Lunchen åts ute idag men donnan hade med sig en burk med gårdagens middag. Den var lika uppskattad idag. Sen blev det en banan till eftermiddagsfika. Det är ingen matslukardag idag för prinsessan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0