Mutmat vid förkylning



Precis som hos oss stora människor är kanske inte aptiten på topp när man är superförkyld. Följdaktligen har prinsessan inte ätit speciellt bra de senaste dagarna. Nu är jag ingen av de mammorna som tror att barnet skall dö en plågsam svältdöd om inte hela tallriken äts upp. Men däremot får hon ju så dåligt humör när blodsockret inte är det bästa...

Så igår mutade vi. Till frukost vart det små apelsinbitar mellan grötskedarna. Till middag blev det en infryst klump med egengjort äppelmos (äpplen kokade i vatten och sen mosade i en mosvagga) som jag tinade med extra mycket  vatten. Sen hade jag i några msk med grötpulver så det blev lite substans. Prinsessan älskade det och åt upp allt. Somnade sen vid kvart över sex och sov till åtta nu på morgonen.

Har ingen leverpastej med godkända tillsatser annars hade jag såklart mutat med leverpastej och potatis... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0