Makrill i tomatsås premiär


En av mina absoluta favoriter här i livet är makrill i tomatsås. Jag älskar den svenska varianten och var fullt nöjd med denna tills min elaka och själviska sambo lurade mig att testa den norska... Så nu är jag aldrig riktigt lika nöjd med den svenska längre...

För er som ännu inte förstått makrill i tomatsås fantastiska egenskaper skall jag här lista dem.

  • Smalmat. T.ex. räknat som 3 viktväktarpoäng...
  • Fullt med nyttiga omega-fetter. Makrill är ju en fet fisk som alla vet. Hjälper till att nå det där retliga målet på fisk tre gånger i veckan.
  • Konservburk. Kan tas med överallt behöver inte förvaras kallt.
  • Relativt billigt.
  • Gott.
  • Makrill är på inget sätt en utrotningshotad fisk.
  • Funkar på mackan.
  • Bra GI pålägg eller enbart bra proteinrikt pålägg om man inte går på GI.
  • Inga konstiga tillsatser. Bara makrill, tomatpuré, vatten och salt.

Så nu finns det väl ingen som frågar sig varför jag idag introducerade prinsessan till makrill i tomatsås. Det var ingen otrevlig upplevelse även om donnan kanske inte direkt kastade sig över det heller.


Makrill i tomatsås
Kokt potatis
Linfröolja eller rapsolja


Jag kokade potatis. Delade den i bitar först så det gick snabbt. Sen mosade jag ner lite makrill. Hade med lite sås men den innehåller salt så jag tog bara lite. Hade i lite olja i det också. Lite fett skadar aldrig de här små bara det är fett av bra kvalité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0