Kycklingsoppa eller gryta

 Det blev bara en fryst kycklingsoppa ur frysen den här kvällen. Fast som vanligt är jag för lat för att göra det i soppkonsistens så den är tjockare och därmed mer lättmatad. Är inte säker på om jag lagt ut det här receptet förut men det tål en upprepning då det är en av prinsessans favoriter.

Risoni eller annan pasta
Kyckling
Morötter
Buljong (saltfri)
Fryst majs
Färska eller frysta örter, jag använde massor med persilja och timjan
Grädde/Imat



Dela allt i mindre bitar och koka ihop ungefär en kvart. Mixa om det behövs och blanda i grädde till lämplig konsistens.




Tallriken bredvid är fylld med vuxenvarianten som är precis som för små människor förutom att det är hönsbuljong och ingen grädde.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag förstår att du tycker det, men det är bara nästan va? Jag är alltid bättre i verkligenheten! :D Få höra din dom om schlagern i lördags då!?

2008-03-18 @ 10:31:38
URL: http://norlenskan85.blogg.se
Postat av: Lotta

Kul att ha hittat hit

2008-03-20 @ 20:35:30
URL: http://www.curious.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0