Broccoli, soltorkade tomater och vitlök

Prinsessan och min broccolifest fortsätter när pappa är på jobbet.

Broccoli
Soltorkade tomater
Vitlök
Imat/grädde
Squash
Saltfri buljong
Kallpressad rapsolja

Pasta



Idag så kokade jag upp lite Imat och hade i sönderklippta soltorkade tomater, färsk broccoli i små bitar och en liten klyfta pressad vitlök. Under tiden det kokade sig mjukt så kokade jag pasta till. Ekologiska skruvar idag också. Lite buljongpulver fick åka med också. Mot slutet hade jag i lite tärnad squash. Jag tog de grönsaker jag hade hemma men det vart faktiskt himla gott.

Jag åt mitt som det var. Prinsessans del mixade jag lite snabbt och hon fick precis som i söndags pastan hel vid sidan om. En av mina bästa idéer hittills det här med att servera pastan vid sidan av. Jag ger henne ett par skedar av såsen och sen får hon en skruv att pilla med så får jag äta ifred ett tag.

Det blir himla nyttigt för mig också att äta samma mat som prinsessan då det mesta fettet i hennes mat tillsätts efteråt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag måste ta mig tid och ork att pröva recepten du skrivit ut....jag skäms nästan, för jag har inte testat ett enda =( Jag vill ju också vara en supermatmorsa!!

2008-03-05 @ 14:47:01
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0