Linser och morötter - nu med bilder

Efter förfrågan från mitt största fan så har vi nu valt att också skryta med bilder. Men då maten fortfarande ser trist ut så blir det bilder på prinsessan när hon njuter av maten... För det är åtminstone inte trist... :)




Här käkas det röda linser och morötter. Det är godare än vad det ser ut att vara på bilden...

Röda linser
Morötter
Vatten
Olja (av god kvalité)
Saltfri buljong


Koka de röda linserna i lite vatten tills de är ganska mjuka. Ungefär tio minuter. Under tiden så river jag morötter som jag sen hivar ner i kokvattnet med linserna. Allt får koka ytterligare tio minuter. Lite buljong kan blandas ner nu också. När det är mjukt och mysigt så blandar jag i lite persilja och olja. Det här brukar jag inte behöva mixa om morötterna är finrivna.

Snabbt, vegetariskt, ekologiskt och billigt. Å gott! Mamma smakar gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0