Kyckling med palsternacka och dragon





Till middag idag fick prinsessans föräldrar isterband med dillstuvad potatis. Prinsessan fick dillstuvad potatis hon också. Jag lade i saltet till oss efter jag lagt upp på hennes tallrik. Hon fick vara utan isterband dock. Istället fick hon en kycklingröra.

Kyckling
Vatten
palsternacka
dragon
Imat/grädde
(ruccola)


Jag hade en muffins med kokt kyckling färdig i frysen så jag började med att skala och dela en palsternacka. Den fick koka sig mjuk i vatten som precis täckte i tio minuter. Sen öste jag i kycklingen och torkad dragon. Det fick koka ihop sig ytterligare några minuter tills kycklingen var helt tinad.
Sen mixade jag det med kokvattnet kvar och lite Imat. Vi stora människor åt ruccola så några såna strån fick mixas med i kastrullen också. Det luktade underbart av all dragon och prinsessan gillade det också.
 Till efterätt fick hon torkad blötlagd fikon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0