Kattmat?

Jag gillar den köpta barnmaten av en anledning. Burkarna erbjuder en enastående bra förvaring för min egna hemlagade barnmat. Nästan som om de var gjorda för det... :) Om jag bara fyller de till 2/3 kan jag tom frysa in dem.

Men där tycker jag användbarheten av barnmatsburkarna tar slut. Maten luktar kattmat och ser ut som hundmat. De har puréat maten till oekännlighet men skryter ändå med att det är penne pasta i burken... Förresten så finns det en till anledning som jag ser att köpa burkmat är att det är ett sätt att få tag på ekologiskt kött till ungen utan att ruinera sig...

Priset sen skall vi inte ens börja prata om...

Kommentarer
Postat av: Kristina

den luktar inte ALLS kattmat din elaking! Burkmaten är ju hur god som helst....mycket godare än det jag försökt att laga till Liam iaf =)

2008-01-16 @ 23:47:25
URL: http://liam07.blogg.se
Postat av: vera

Förstår om du inte gillar burkmat, smaken är som baken. Jag är lite skeptisk mot den sortens mat, jag med - litar inte riktigt på innehållet dvs socker, konserveringsmedel mm. Förvånnande dock att våran lille skrutt föredrar just burkmaten under sina matstrejk-perioder, det är lättast att få honom att äta hans favoriter på burk utan att han slänger skeden eller dessvärre hela matskålen på mig!

Förresten, intressant blogg du har, många kloka ord!

Lycka till med eran lilla donna:-)

2010-01-13 @ 13:36:13
Postat av: Hon som skriver bloggen

Donnan hade också perioder när hon bara åt burkmat. Och bara en sorts burkmat!

Nu när hon är äldre och jag ser tillbaka så inser jag att jag hade en ganska skön balans. Det som var/är trist med burkmaten är att den inte har en bra balans mellan protein och kolhydrater. Den innehåller alldeles för lite proteiner. Små barn skall ju också äta mer protein än oss vuxna...

Det som är väldigt positivt med burkmat för barn är att de inte får innehålla alla de tillsatser som mat för vuxna får göra. Läs själv och se vad rena innehållsförteckningar de har!

Tack för berömmet. Lycka till själv.

2010-01-13 @ 21:25:33
URL: http://prinsessanleias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0