Havregrynsgröt

Prinsessan äter inte köpegröt. Jag vet att all världens BVC tanter just nu reste ragg och fick något nervöst i blicken men det är i slutändan vårt val. Istället äter hon havregrynsgröt eller annan gröt. Men oftast blir det havregrynsgröt för det gillar hon så mycket.


Havregryn, 1 msk
Vatten, 3 msk

Olja
Bär eller frukt


Jag har kört havregrynen en snabbis i mixern. De är inte helt sönderkörda men inte riktigt lika grova som direkt ur påsen. Jag kör ungefär halva påsen åt gången och förvarar hennes gryn i en fin burk med hennes namn på.

En normalportion för prinsessan är ungefär en matsked gryn men ibland kan det krävas en och en halv eller till och med två. Det beror på tillfälle och tillbehör.

Jag blandar ihop allt i en skål som jag kör i micron i en halv minut eller till bra konsistens. Det superba med små människors plastskedar är att de går att köra i micron... :)

Sen brukar jag tillsätta lite olja (kallpressad rapsolja, tex.) och kanske någon frukt, bär eller mos.


Gröt bygger denna kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0