Fläskkotlett

Nu när prinsessan börjar käka kött så får det bli det morsan och farsan äter till middag oftast. Men hon är ju inte den som sätter i sig en hel fläskkotlett själv så resterna får frysas in.
Hur som helst så gjorde jag så här.


Fläskkotlett
Vatten



Lägg fläskkotletten i en liten kastrull. Häll på vatten precis så det täcker köttet. Låt koka under lock tills den är mjuk och go. Kanske 20 minuter? De sista tio minutrarna lät jag lite palsternacka och potatis i bitar koka med. Sen var det bara att mosa dem och blanda med sönderklippt kött till middag den kvällen. Glöm inte det viktiga extra fettet!

Det som blev över av fläskkotletten använda jag till att göra mixat kött att frysa in i istärningslådor. Jag tog bort allt fett och senor. Sen mixade jag det tillsammans med lite av buljongen från koket. Sen var det bara att hälla i istärningsfacken. Nästa dag fick de flytta över till en påse.

Enkelt men ack så praktiskt när maten snabbt skall komma på bordet eller vi skall bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0