Burkmatens lov...

Det var något som ni aldrig trodde ni skulle få se mig skriva va?

Det är inte så att jag svängt och plötsligt bara ger prinsessan burkmat. Men jag tycker att det är fantastiskt att den alltid finns där. För de föräldrar som inte kan eller orkar laga egen mat till sina barn. För de barn som är så kräsna att det bara är burkmat som duger. Eller helt enkelt för mig själv, när jag kommer på att jag vill käka kebab och kanske tycker att kebab inte är dagens bästa barnmat....

Däremot står jag fast vid att den ibland luktar kattmat men det tycker jag att andra färdiga grejer på burk också luktar. Jag skulle själv ha väldigt svårt att äta köttfärssås på burk tex...

Det är dock helt underbart vilken rensning som pågått i burkmaten och att alla dåliga tillsatser är borttagna. Det är så "ren" mat som jag önskar att vi stora människor också kunde få äta utan att ruinera sig.

Så fritt fram för all burkmat och inget dåligt samvete om du som förälder ger det till ditt barn vareviga dag. Den enda som lider av det är plånboken.

Sen kan man ju som jag tycka det är kul att laga mat både till mig själv och till andra... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0