Broccoli och pasta med smak av basilika

Idag åt pappa och mamma wok med massor av broccoli i. Jag hade fått tag på jättefin ekologisk färsk broccoli så prinsessan fick mest stam. Hennes mat mixas ju ändå så det gör ju ingen skillnad.


Broccoli
Buljong utan salt
Pasta
Fryst basilika
Imat eller grädde
Olivolja


Först delade jag och sköljde broccolin. Sen kokade jag den i så mycket vatten att broccolin precis var täckt. Efter cirka fem minuter tillsatte jag pasta. Denna gång valde jag risini. Det är pasta som ser ut som ris. När den kokat klart efter åtta minuter hade jag i lite buljongpulver, imat, basilika och olivolja. Mixade det till en ganska jämn massa, dock ingen pure.

Prinsessan älskade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0