Äta ur frysen...

Jag tycker det är så himla roligt att laga mat till prinsessan att jag helst skulle vilja göra det varje dag. Men det går ju inte eftersom det varje gång jag lagar mat hamnar åtminstone tre portioner till i frysen.

Som tur var har det varit fullt ös medvetslös de senaste dagarna så frysen har varit räddningen.

Igår började vi med amning och sen gröt. Gröten är så himla god speciellt när jag har en tärning plommonmos i så nu är vi uppe i nästan 2 msk havregryn till att börja med. Kan hända att det är den kallpressad rapsoljan som faller damen i smaken också.
Efter gröten så for vi direkt till öppna förskolan. Där sjöng vi och stojade så när det var dags för lunch så slank söndagens lyckade pastagryta ner på direkten. Avocadon gick trögare men det fick jag ju svar på sen när jag smakade min halva. Den var rysligt omogen...
Prinsessan sov en stund på öppna förskolan i kuddhavet och när hon vaknade fick hon lite köpt äpple/blåbärspure för att få upp blodsockret efter tuppluren.
På kvällen vankades det Pasta med broccoli och basilika ur frysen då vi åt middag hos vänner. Till efterrätt blev det banan. Prinsessan fick också smaka sitt första smörgåsrån. Hon lekte mest med det...

Idag så gjorde jag direkt gröt på 2 msk havregryn och donnan satte i sig allt. Plus en tärning plommon och lite rapsolja. Fast hon ammat rejält bara någon timme innan. Till lunch så blev det pasta med broccoli och basilika. Lika gott som alltid och hon fick resten av prinsens banan till efterrätt.  Det vart en liten amning också. Dock från sin egen mamma och inte prinsens... :)
När vi kom hem igen så var det ett tag till middag så jag bjöd på ett päron. Oj, vilken fest det blev! Jag var tvungen att hämta ett till som åtminstone till hälften försvann.
Maten dröjde lite när prinsessans hunger slog till så det fick bli två majskrokar till förrätt. Varmrätten blev makaronigrytan och till efterrätt en halv burk köpt äpple/blåbär.

När jag sen försökte amma så var prinsessan för trött så hon ville gå och lägga sig utan amning. Det är första gången så vi får se hur det går. Kul för pappa då mamma skall bort om en halvtimme... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0