Slutet gott allting gott...

Prinsessan har haft en bra dag med pappa idag. Till lunch fick hon fisk med äggsås som fanns i frysen. Dock inte gjord av mig utan av en annan mamma på öppna förskolan. Vi hade en barnmatlagarträff en kväll för inte så länge sen. Alla lagade en rätt och sen delade vi på det. Jag har varit lite feg med att ge donnan ägg pga allergi men det tänkte ju inte pappa på... Men hon verkar ju ha överlevt både fisk och ägg så jag antar att det blev rätt i slutändan.

Till middag blev det spagetti och köttfärssås som inte verkar vara någon favorit. Hon fick gegga med det hur mycket hon ville men ändå slank bara lite ner.

Nu kommer vi till de stora nyheterna... På kvällen så tänkte jag att jag skulle testa djävulens avföda så hon fick en portion av en köpegröt som vi fått en provpåse av på posten. Bara lukten av den fick mig att göra välling som jag också ville hon skulle pröva. Hon har inte direkt diggat det innan. Nu fick hon det i pipmugg och det var väl ok men det rann så långsamt... Så över med det i nappflaska som ju inte direkt är prinsessans favorit. Hon tog en klunk och högg sen efter mina bröst. Så nu har jag välling över hela tröjan, för vi pröva ganska många klunkar. Sen gav jag henne gröten. Hon älskade den såklart. Men jag klarade knappt av varken lukt och konsistens så jag tror inte att det blir ett återkommande tema... Efter att hon ätit upp all gröt så fick hon lite mer välling. Hon drack en del men tröttnade sen.

Så ikväll har hon gått och lagt sig utan amning. Det är i för sig inte första gången men det är första gången som jag ersatt den med något annat. Mest för att hon åt så lite till middag.

Bild på kladdfia när hon äter kommer så småningom.h


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0