Latmajas leverpastej lunch

Long time - no seeing... Sorry för detta. Sambon har lagt beslag på datorn under VM-veckan pga jobbet. Men nu är vi tillbaka. Och oroa er förresten inte. Vi har haft matredovisning de senaste fyra dagarna för vårt besök på dietistmottagningen så jag kan redovisa allt som prinsessan ätit ner till minsta teskeden!

Men idag har vi haft en ganska lugn dag.

Vi började med amning vid halv åtta. Sen for vi direkt till hälsocentralen eftersom jag skulle ta några blodprover. Jag skulle vara fastande så det fick prinsessan vara också. Annars brukar vi ju äta frukost vid nio men nu åt vi det först när vi kom hem vid tio. Men då blev det mumsig havregrynsgröt med rapsolja i. Efteråt serverades ett halvt päron i klyftor. Allt slank ner och prinsessan kunde sen mätt och belåten leka på golvet.

Efter en gemensam lur så intogs lunch vid ett. Då vi hade sovit så länge var vi båda ganska trötta och hungriga så jag tog mig lite rester från igår och prinsessan fick testa på leverpastej... Jag har läst i någon sån där bok om barnmat att leverpastej det kunde man mosa med potatis och ge till barn. Jag läste igenom innehållsförteckningen på vår mellanmagra leverpastej ifrån Scan som stod hemma i kylskåpet. Den innehöll ju salt men inte så mycket konstgjort tjafs.

Potatis
Palsternacka
Osaltat smör
Leverpastej


Så jag kokade en liten potatis och 1/3 palsternacka till prinsessan. Delade de först i små små bitar så det skulle gå riktigt fort. När de var mjuka efter åtta minuter så mosade jag de med en gaffel tillsammans med lite osaltat smör. Sen hade jag i en rejäl kludd leverpastej.

Potatis är ingen favorit hos prinsessan men oj vad hon åt av det här. Allt slank ner. Till efterrätt hade jag gjort vår evinnerliga äpplekräm med kanel på ganska mycket vatten. Prinsessan leker ju mest med pipmuggen och fattar inte nappflaskan så jag försöker ge henne ganska "vattnig" mat.

Nu på eftermiddagen fortsatte slöheten så prinsessan fick fika på tunnbröd med osaltad smör i soffan medans mamma hennes chattade... Men hon klagade inte och det är ju ändå jag som får städa upp efter henne... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0