Jag kan också göra slemkräm

Nu mår prinsessan bättre. Inget mer har kommit upp. Hon tröttnade på att bara amma som sjukvårdsrådgivningen sa så jag gjorde lite äppelkräm till henne.

Äpple är bra för oroliga magar och hon gillar ju krämen så det var ett säkert kort. Och mycket riktigt åt hon med god aptit. Trots att krämen bara smakade slem... Japp, jag gjorde slemkräm. Äpplet var från början smaklöst (fast det var ekologiskt) och jag kanske hade lite mycket potatismjöl i... Jag tyckte inte om krämen men donnan slukade med god aptit. Och allt har stannat kvar i hennes lilla mage också.

Så nu håller vi tummarna.

Förresten trodde den andra erfarna distriktan som vi fick prata med på sjukvårdsrådgivningen att det var köpegröten som blev för mäktig för hennes otränade mage. Så prinsessan som aldrig mått dåligt av nåt av allt det konstiga som vi proppat i henne spydde av det som BVC tjatat om sen första gången vi var där... HA! Tur att jag inte är en sån där som säger "vad var det jag sa".

För tydlighetens skull så har jag inga åsikter om alla som ger sina barn sån gröt och där barnen älskar det. Men min magkänsla att JAG inte ville ge MITT barn det har stämt. Sån gröt är inte för oss mesar... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0