Nu är vi tillbaka med blodpudding


Vår dotter är en matpendlare. Vissa dagar är mat det roligaste som finns och hon äter konstant gigantiska portioner. Andra dagar är mat helt ointressant och vi får truga ner minsta lilla tugga.

Just nu är hon inne i en gigantiskt matätarperiod. Hon äter hur mycket som helst! Som ett resultat av detta så fnyser hon bara åt de små matportioner som jag frusit in...

Så i förrgår när vi fick blodpudding fick hon också det. Sen sparade jag en bit som hon fick till middag igår.
För att ni skall få någon uppfattning av hur mycket hon äter just nu så kommer här en beskrivning av vad hon satte i sig. En timme innan hon mulade ner en portion gröt och kiwi och päronmos på burk...

1 potatis (normalstor, inte liten)
1 morot (normalstor, inte liten eller tunn)
1 äpple (ok, här fick jag skära bort 1/4 som var lite dåligt)
1 halv ganska tjock skiva blodpudding
2 tsk rapsolja



Jag började med att skala och skiva morot och potatis. Det fick koka tills nästan mjuka. Då la jag i det skalade och skivade äpplet som fick koka med nån minut. Under tiden körde jag blodpuddingen i micron med lite vatten. Sen mosade jag ihop allt med lite rapsolja.

Ungen satte i sig allt!

Så skiter hon därefter också... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0