Lax och grönsaker med kokosmjölk


Idag blev det en fryst burk till middag. Jag hittade en som det var lax och grönsaker med kokosmjölk. Till det serverade jag couscous. Jag vet inte om prinsessan var så hungrig för det mesta åkte ut igen så fort det kom in men ibland svaldes en tugga eller två. Mamma tyckte åtminstone det var skitgott. Fast vi stora människor fick nöja oss med "Citronbitare" i pitabröd med grönsaker.


Det är inget roligt att bli matad längre utan prinsessan har fått hybris och skall äta själv.
Det mesta hamnar i knät men det går ju bra att äta därifrån också.


Men det verkar inte som jag lagt ut receptet tidigare så det är väl bäst jag gör det.


Lax
Broccoli
Paprika
Morot
(Eller andra grönsaker som finns hemma)
Kokosmjölk

Couscous
Vatten
Kallpressad rapsolja


Jag finhackade alla grönsaker och kokade dem mjuka i kokosmjölken. Jag kryddade inget då prinsessan aldrig tidigare provat kokosmjölk och jag ville att hon verkligen skulle få uppleva smaken. När grönsakerna var mjuka tog jag kastrullen av värmen och lade ner laxen skuren i små bitar. På med locket och efter ungefär fem minuter är laxen klar. Så skall man göra med all fisk om man vill ha den fin och hel och inte sönderkokt.

Couscousen kokade jag med vatten som vanligt i micron innan jag blandade ihop allt. I med lite rapsolja och vips så är det klart. MUMS!

Tidigare idag har det bjudits på amning, havrekligröt med lite jordgubbar i (utspädd med lite av HIPPS grötpulver), kyckling i kokosmjölk med ris, och gröt med katrinplommon i. Magen verkar behöva det efter all blodpudding...


Kommentarer
Postat av: Paulina

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 22:43:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0