Biff Stroganoff del 2


Tänkte försöka mig på att göra biff stroganoff igår igen. Ni som har hängt med från början kanske kommer ihåg att detta var en av prinsessans absoluta favoriter i början.

Det ursprungliga receptet var:

Kött
Morot
Vatten
Soltorkade tomater
Imat/grädde
Paprikapulver
Saltlåg buljong



Men jag hade inga soltorkade tomater hemma igår men däremot en gammal halv gul ekologisk paprika. Plus att jag glömde ha i buljongen. Så igår såg receptet ut som följer:

Kött
Morot
Vatten
Tomatpuré (ekologisk, ICAs, utan salt)
Imat/grädde
Paprikapulver
Gul Paprika




Köttet var några av de där köttfärsmuffinsarna som jag kokade klart för ganska länge sen. De verkar aldrig ta slut... :) Jag kokade ihop allt utom köttet och Imaten i ungefär en kvart. Sen hade jag i köttet och kokade med det i cirka fem minuter till. Jag hade orkat skära allt i ganska små bitar så jag behövde inte mixa.

Serverade det med pastaskruver vid sidan om så prinsessan har något att sysselsätta sig med när dristar mig till att ta en tugga då och då.

Tyvärr verkar donnans smaklökar ha förändrats för hon var inte speciellt intresserad av att äta upp den goda stroganoffen. Jag var trött och lite sjuker så prinsessan fick tillslut kladda på bäst hon ville. Därmed är det hon som har ordnat den aptitliga uppläggningen av maten till dagens bild.



Smaklig spis!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej!
Tack för i onsdags! Vad har hänt med bloggandet?
//Susanna

2008-05-17 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0