Klänning

Sy och Strik har ett fantastiskt mönster på Singoallaklänning som jag missbrukar gravt. Det är perfekt till klänning, tunika och kommer ju växas ur i första taget. Hittills har det blivit en röd till morfars födelsedagskalas, en presentklänning som tack för matjord samt den här klänningen.



Tyget kommer ifrån bestemor. Det är nog ett gammalt överdrag från en säng med tillhörande kjol så jag klippte så jag fick behålla den "midjan". Av någon anledning så blev den väldigt stor men det är ju mitt vanliga problem så det är ju tur att hon bara blir större och större. Så vi får se när hon växer i den här som då är klippt som en 104-110...

Klänningen som jag sydde till morfars kalas blev desto bättre i storlek. Jag använde ett enkelt rött bomullstyg och satte på ett fint band som extra dekor. Sen lånade jag kompisens brodyrmaskin och broderade ditt namn och hjärtan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0