Byxor och Pösshorts

Jag klippte ett par shorts innan semestern men sen blev de liggande. Men igår så sydde jag till dem och de blev verkligen jättebra! De är av vanligt bomullstyg och har fejkgylf vilket var första gången jag sydde. Det var mycket enklare än vad jag trodde och blev verkligen jättebra. Sen är det rejält pös i benen. Det enda som jag inte riktigt blev nöjd med var kantbanden längst ner. Men det verkar ju inte som kantband riktigt är min grej... Mönstret är från Sy och Strik och stl 104-110.



Närbild på gylfen...



Helt av misstag lyckades jag klippa framstyckena i nästan identiska spegelvända bitar av mönstret...

Sen så gav jag på mig velouren igen. Mina velouräventyr hittills har inte varit kärlek direkt. Nu sydde jag något som kallades akrobatbyxor i Sy och Strik i stl 104-110. Jag gjorde mudden extra superlång i midjan för att de skulle räcka länge. Mudden i benen är också lite längre än mönstret. Det gick faktiskt ganska ok att sy i velouren även om jag väl aldrig kommer tycka att det är dunderkul. Nu sydde jag direkt efter att jag klippt så det inte hann korva sig allt för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0