Triss i huvor

Äntligen har jag orkat sy lite igen och kommit igång lite. Det roligaste var att det verkligen gick superbra också!
Jag hade tidigare sytt en sådan här huva till prinsessan. Den är svart med lite flamestyg på.
Denna gång ville jag sy en vovve till prinsessan och två presenthuvor till en nybliven storasyster med lillebror. Jag hittade min bortsprungna pressarfot så jag kunde tom använda den rätta pressarfoten. Mönstret är ifrån Ottobre på nätet. Tyget gamla stuvbitar i fleece från filtar. Så här fint blev det:

Gamla stuvbitar blev en
Stuvbitar blev en fin lite mer tjejig luva till den stolta storasystern.
Tuff liten kille så han fick en brun luva med blåa kanter och drak-detaljer. Sött med så liten!


Den översta är till prinsessan. Den ser svart ut men den är mörkbrun med öron i nåt teddytyg som jag hade liggande. Den blåa mudden är ny men den lila är ett gammalt linne som har varit mitt. Mina gamla stretchkläder är verkligen perfekta att sy kläder till prinsessan med!
Mellan huvan är till den stolta storasystern. Hon är lite mer tjejig och hennes mamma ville inte att hon skulle ha några drakgrejer men jag klarade inte av att sy den puttinuttig i bara lila och blommor. Istället satte jag dit en ganska fräck grön färg som jag var lite skraj skulle vara för häftig men som visade sig vara perfekt! Alltför puttinuttigt är inte dickfish grej!
Lillebror fick en liten liten huva med fräcka blåa drak-detaljer och mudd. Jag älskar kornblått och nog gör det sig bra med den mörkbruna fleecen?!

Alla kanter och sömmar blev så himla bra. Min nya symaskin rocks!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Oooohhh så fina dom blev .... det är inte bara symaskinen din som "rocks" det ser ut som hon som styr också gör det!!!

Prinsessans vovve vqar bara urläcker!!!

Du kan du...

Kram från låtsas-mamma ;o)

2009-01-18 @ 21:56:59
URL: http://www-liwa03.se
Postat av: Åsa

Ja, de blev jätte-jättefina! Vov-vov



Och visst hade du en RSS-länk (miss av mig) så nu prenumerar jag på din sida med!

2009-01-19 @ 12:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0