Syr så det glöder

Prinsessan satt och mös för sig själv (med tio nappar idag) så då fick jag tillfälle att klippa två byxor. Sambon är iväg och jobbar så ingen störs sig på att jag syr nu på kvällen så först blev det byxa karamell. Sen jobbade jag faktiskt i en halv timme för att vila ryggen men sen var jag igång igen.

Det här en gammal duk som jag köpte på en loppis för fem spänn i Pilgrimsta i somras. Så himla fräck tycker jag och nu vet ni också vad de oranga muddarna var till. De blev dock lite stora runt benen så vi får testa imorgon och se om de behöver göras om. Hoppas inte det. Men så himla bra blev de tycker i alla fall jag!



Det finns mer tyg kvar så jag tror nog att det blir någon slags förklädesklänning eller så av det också. Jag har ett perfekt bomullstyg i exakt samma gröna nyans som jag skulle vilja festa till det med på nåt sätt. Byxorna är i storlek 80 men med väl tilltagna muddar så det är faktiskt skitstora! Tur att det är helt säkert att prinsessan kommer att växa och inte krympa!

Hoppas jag hinner sy mer imorgon. Och hittar den bruna fleecen nån gång...

Kommentarer
Postat av: Åsa

De här byxorna var JÄTTEsnygga! Vilket läckert tyg!

2009-01-25 @ 14:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0