Slafsbyxor till Thailand

Om två veckor åker vi till Thailand. Där är det varmt. Åtminstone hoppas vi det...

Så ikväll sydde jag ett par sköna sommar slafsbyxor till prinsessan. Tyget är en stuv, antagligen tänkt till gardiner från början. Det är bomull utan någon som helst stretch. Vilket var himla skönt och lätt att sy i... Så nu hoppas jag bara att det är skönt att gå omkring i också.

Jag fick tre nummer av Ottobre i julklapp av mina kära föräldrar och det är därifrån mönstret är. Vilken skillnad det är när mönstret är bra! Nu har jag inte testat byxorna på prinsessan än men det känns mycket mindre oformliga än vad de tidigare byxor jag sytt har gjort. Och snabbt gick det då det bara var två bitar. Sen skadade det ju inte heller att jag fick chans att använda min nya fina sysax som jag också fick i julklapp. Som att klippa med varm sax i smör... :)

Först funderade jag på att sy med mudd men det kändes alldeles för varmt nere i Thailand så nu blev det resårband. Sånt där babyresår som är extra mjukt. Tänkte att det inte skulle sitta åt för mycket. Tyget är lite för tunt för att vara något bra solskydd men säkert helt ok i skuggan och det är ju där prinsessan och hennes solallergiska mamma skall hålla till.

Här är skönheterna i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0