Ny luva

Detta är en present till en riktig prinsessa. Hon har tidigare fått en riktig tjejfilt och nu var det dags för ett års presenten. Hon fyllde år 5 augusti men hur kul är det att få en luva då?! För att göra den lite tuff (dickfish är som sagt inte hur puttinuttigt som helst) så använde jag kamokant och gråa sidor. Själva draköronen är inte av fleece utan ett häftigt tjockare bomullstyg som jag hittade för nåt halvår sen. De blev lite snea men ganska fräcka ändå. Besvikelsen var att kamon var ganska ostretchig så den blev lite slapp. Men den skall ju ändå inte sitta åt speciellt mycket. Meningen var att jag ikväll skulle sy en luva till världens bästa B men jag har inte ens hunnit äta middag än så vi får se hur mycket jag orkar. Men jag är klar med hur den skall se ut åtminstone.

Här kommer kamorosa luvan:



Ni kan även ana mitt gigantiska strykbord på köksbordet...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den var tjejig utan att vara fjantig, precis som du sa. Cool.

2009-01-20 @ 22:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0