Napphållare



Nu har jag sytt två napphållare. Det var första gången och jag var tvungen att uppfinna lite själv.
Jag satte gummiband i den ändan där nappen skall sitta för att den skall funka både till napp med ring och napp utan ring. Det fungerade hur bra som helst.
I andra ändan sitter spännen som jag köpt i affärn på rea. Det var så dyrt att köpa nya spännen så istället köpte jag "vanthållare" på rea och klippte loss spännena. Så nu har jag t.o.m. såna med spindelmannen på... :)
Den blåa fick en massa roliga små "tvättlappar" att pilla på. Den andra blev lite mer "disco" med ett roligt dekorationsband som jag köpt på julrean.
Just med napphållare visade sig mitt samlande av diverse plock vara högst användbart. Jag skall ta med mig en massa roliga grejer till öppna förskolan och se om jag kan inspirera någon att göra en rolig och personlig napphållare till sitt barn.
Jag har experimenterat och skrivit på tyg som jag funderar på att göra napphållare av. Vi får se hur det går och om det dyker upp i bloggen om ett tag.

OBS! Napphållare får av säkerhetsskäl vara max 22 cm.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0